W Mołdawii zniknęły rosyjskie dzienniki telewizyjne oraz audycje analityczne

13-02-18 admin 0 comment

Mołdawskie stacje telewizyjne w poniedziałek 12 lutego zaprzestały transmisji serwisów informacyjnych czołowych rosyjskich telewizji. Są to skutki ustawy przyjętej przez parlament Mołdawii w listopadzie 2017 roku.

W poniedziałek mołdawski kanał TV Prime, który transmituje audycje rosyjskiego „Pierwszego Kanału” nie było wyemitował serwisu informacyjnego o godz. 12:20 oraz analitycznej audycji „Czas Pokaże” o 12:25. Nie były także transmitowane dzienniki telewizyjne kanałów RTR-Moldova i REN-TV Moldova o 13:00.

Przypomnijmy, że według przyjętej ustawy, w dniu 12 lutego w Mołdawii zakazuje się przekazywanie audycje informacyjne, polityczne, wojskowe i analityczne w celu utrzymania „bezpieczeństwa informacyjnego Mołdawii”.

Źródło: Point.md

Opracowanie BIS – Biuletyn Informacyjny Studium