Co łączy, a co różni rynki motoryzacyjne Polski i Uzbekistanu?

31-03-17 Promocja 0 comment

uzbZ przeprowadzonych badań  agencji Frost & Sullivan wynika, że uzbecki rynek motoryzacyjny charakteryzuje się stałym tempem wzrostu, niskim poziomem konkurencji, stabilnymi oczekiwaniami wobec produktów oraz rosnącą wielkością sprzedaży. Jest jednak ograniczony, gdyż dzięki intensywnym działaniom  protekcjonistycznym, kontrolowani przez państwo producenci, tacy jak GM UzbekistanSamAuto oraz MAN Auto-Uzbekistan posiadają łącznie 94,4% udziałów w całym krajowym rynku i kontrolują 95% sprzedaży.

„Uzbecki przemysł motoryzacyjny odgrywa strategiczną rolę w  gospodarce  tego kraju. Rząd dąży do modernizacji zakładów produkcyjnych, pragnąc zwiększyć ich zdolności wytwórcze, oraz ograniczyć zależność od importu poprzez zapewnienie zagranicznym partnerom spółek joint-venture odpowiednich zachęt podatkowych” – zauważa Ivan Kondratenko, analityk Frost & Sullivan.

Z kolei Polacy, zdaniem eksperta, mają o wiele więcej opcji podczas zakupu auta i mogą cieszyć się otwartym rynkiem, wybierając spośród modeli światowych producentów zarówno samochodów nowych, jak i tych używanych. Przypomnijmy, że według danych PZPM, co roku w Polsce zostaje sprzedanych około 1 miliona  używanych samochodów  z importu i  liczba ta ciągle rośnie. Takiego wyboru nie mają Uzbecy z powodu protekcjonistycznych działań swego rządu.

Porównanie obu rynków może wydać się dosyć egzotyczne, usprawiedliwia je jednak fakt , że swoją analizę uzbeckiego rynku motoryzacyjnego, firma Frost and Sullivan przygotowała dla polskich odbiorców

Źródło: goo.gl

Orpacowanie BIS – Biuletyn Informacyjny Studium