Mołdawia: kampania prezydencka w mediach

07-09-16 Promocja 0 comment

Fot. cec.md
Fot. cec.md

Centralna Komisja Wyborcza Mołdawii zatwierdziła rozporządzenie w sprawie relacjonowania  w mediach kampanii wyborczej przed wyborami prezydenckimi, które  mają się odbyć 30 października.

Według Jurija Ciocana z mołdawskiego CKW, media państwowe o zasięgu ogólnokrajowym muszą zapewnić każdemu z kandydatów po pięć minut  czasu antenowego w telewizji i radiu dla osobistego wystąpienia oraz dziesięć minut dla prezentacji programów wyborczych.

Jednocześnie należące do państwa  , „Teleradio-Moldova” i „Teleradio Gagauzja”, codziennie będą bezpłatnie emitować minutową reklamę wyborczą  każdego kandydata.

Nowe rozporządzenie określa  także  procedurę organizacji debat wyborczych, tryb zapraszania  kandydatów, a także prawa i obowiązki uczestników kampanii.

Ostatnie przedwyborcze sondaże  mogą być opublikowane na pięć  dni przed wyborami.

Źródło: MoldovaInform

Opracowanie BIS – Biuletyn Informacyjny Studium