Mołdawia: kampania prezydencka w mediach
Centralna Komisja Wyborcza Mołdawii zatwierdziła rozporządzenie w sprawie relacjonowania w mediach kampanii wyborczej przed wyborami prezydenckimi, które mają się odbyć 30 października.
Według Jurija Ciocana z mołdawskiego CKW, media państwowe o zasięgu ogólnokrajowym muszą zapewnić każdemu z kandydatów po pięć minut czasu antenowego w telewizji i radiu dla osobistego wystąpienia oraz dziesięć minut dla prezentacji programów wyborczych.
Jednocześnie należące do państwa , „Teleradio-Moldova” i „Teleradio Gagauzja”, codziennie będą bezpłatnie emitować minutową reklamę wyborczą każdego kandydata.
Nowe rozporządzenie określa także procedurę organizacji debat wyborczych, tryb zapraszania kandydatów, a także prawa i obowiązki uczestników kampanii.
Ostatnie przedwyborcze sondaże mogą być opublikowane na pięć dni przed wyborami.
Źródło: MoldovaInform
Opracowanie BIS – Biuletyn Informacyjny Studium