Jakie białoruskie marki podbijają rynek rosyjski?

24-12-19 Promocja 0 comment

W związku z planami integracji gospodarczej Białorusi i Rosji białoruska prasa ekonomiczna analizuje powiązania obu krajów. I tak, zwraca się uwagę, że marka Białorusi, jako „kontynuacji dobrego ZSRS”, powoli przestaje działać .

Natomiast wśród białoruskich marek, które w ostatnich latach odnosiły sukcesy na rosyjskim rynku detalicznym, przodują producenci odzieży i obuwia.

Np. zakłady obuwnicze „Belwest”, pod koniec ubiegłego roku sieć „Belwestu”, składająca się ze sklepów firmowych i franczyzowych, liczyła 380 obiektów. Około 85% z nich znajdowało się na terytorium Rosji. W ostatnim roku zakłady te wyraźnie położyły nacisk na produkcję dla rosyjskiego biznesu.

Podobnie dzieje się z jedną z najbardziej znanych białoruskich marek na świecie „Miławica”, producentem damskiej bielizny. Po zmianie właściciela (stał się nim estoński holding SFG) „Miławica” aktywnie rozwija własną sieć, zwłaszcza w Rosji.

W 2018 roku białoruski producent odzieży damskiej „Lady-Tex” rozpoczął sprzedaż franczyzy jednej ze swoich marek „Femme” i odniósł znaczący sukces w stosunkowo krótkim czasie. „Femme” stała się najpopularniejszą franczyzą białoruskich producentów odzieży wśród rosyjskich nabywców. Sieć handlowa, która zrzesza ponad 60 obiektów, obejmuje obecnie sklepy w 30 miastach Białorusi i Rosji .

W 2015 r. właściciele białoruskiej sieci obuwniczej „Megatop” weszli na rynek rosyjski i przez lata stworzyli dużą sieć handlową. Pod hasłem „buty wielkiego miasta” sieć działa obecnie w około 15 miastach Rosji, w tym w Moskwie.

Źródło: Nasza Niwa, Biełta, BiełaPAN, Biełorusskij Partizan

Opracowanie BIS — Biuletyn Informacyjny Studium