Gruzja bierze pod lupę lokale, w których usługi nie są świadczone w języku gruzińskim
Gruzińska Narodowa Agencja Konkurencji rozpoczęła dochodzenie w sprawie świadczenia usług w sektorze gastronomii publicznej w języku innym niż gruziński.
Powodem tego było możliwe naruszenie ustawy o ochronie praw konsumentów, gdy klientom kawiarni i barów w Batumi odmawiano obsługi w języku gruzińskim (z powodu nieznajomości języka państwowego). Było to wielokrotnie zgłaszane przez użytkowników gruzińskich sieci społecznościowych i mediów.
Obecnie zgłoszono 11 obiektów gastronomicznych, w których klienci nie mogą być obsługiwani w języku gruzińskim. Liczba takich przypadków może wzrosnąć w wyniku monitoringu prowadzonego przez Agencję.
Wcześniej media wielokrotnie zwracały uwagę na fakt, że po napływie migrantów z Rosji znaczna część placówek, zwłaszcza w Batumi, działa wyłącznie w języku rosyjskim, czasami oferując również język angielski. Bez obowiązkowej obsługi w języku gruzińskim narusza to ustawę „O ochronie praw konsumentów”.